заходи з математики


Конкурс кросвордів

 (визначення переможців)




Розважально – пізнавальна гра
для учнів 7 – 8 класів
Числовий калейдоскоп
                                                            
Мета:  Активізувати пізнавальну діяльність учнів, розвивати логічне мислення, уважність. Сприяти згуртованості учнів кожного класу,  виховувати наполегливість у досягненні мети, почуття відповідальності та взаємоповаги.
Обладнання:      картки з цифрами, роздатковий матеріал з ребусами, портрети відомих математиків, фото пам’ятника цифрі 0.
                                        Хід змагання
Піфагор говорив: - «Всі речі можна представити у вигляді чисел». Числа уособлювали для древніх область таємного. Вони були символами гармонії божественного світу. Стародавні люди вірили, що наше життя управляється цифрами. Особливо велике значення надавалося даті народження людини, що визначала її життєвий шлях. Сьогоднішній захід ми присвячуємо числам і цифрам. Ви зможете продемонструвати не тільки ваші знання, але й уміння міркувати, знаходити вихід зі складних ситуацій , свої творчі здібності.
Отже, для того, щоб розпочати змагання, ви маєте представити себе. За 5хв ви повинні обрати капітана і придумати назву команди, в якій обов’язково має бути присутнє якесь число. Та команда, яка першою виконає завдання, розпочне І тур.
І тур  «Світ натуральних чисел»
Кожній команді по черзі ставиться питання, відповіддю до якого є натуральне число. За правильну відповідь – 2 бали. Якщо І команда дала неправильну відповідь – може відповісти інша команда, але за правильну відповідь вона може отримати 1 бал. На роздуми 30с.
1.     Яке число дорівнює кількості букв у його назві? (Три)
2.     Скільки є трицифрових чисел? (900)
3.     Скільки разів зустрічається цифра 5 у запису чисел від 1 до 99? (20)
4.     5 кіп і 7 кіп сіна склали разом. Скільки вийшло кіп? (1)
5.     До школи йшло 5 хлопчиків, а назустріч їм – 4. Скільки всього дітей ішло до школи? (5)
6.     У трикутника відрізали два кути. Скільки кутів залишилося? (5)
7.     Кавун важить 2 кг і ще половину своєї маси. Скільки важить кавун?  (4кг)
8.     Нікому невідоме число збільшилось удвічі, подивилось на себе в дзеркало і побачило там 811. Яке це було число до збільшення вдвічі? (59)
9.     Скільки кролів і гусей, якщо у них 4 голови і 10 ніг? ( 1 кріль, 3 гусей)
10.                                                                                       Пожежників учать одягати штани за 3с. Скільки штанів встигне вдягти добре навчений пожежник за 5 хв? (100)

ІІ тур «Навколосвітня подорож».
Тепер ми з вами дізнаємось про деякі цікавинки з інших країн, пов’язані з числами. На обговорення кожного запитання надається 2 хв.  Відповідає та команда, капітан якої перший підніме руку. Правильна відповідь оцінюється у 3 бали.
1.     В Англії на банкетах на один із стільців кладуть плюшевого ведмедика і прибирають тоді, коли гості розходяться. На який саме стілець?
(на 13-й)
2.     Який знак замість плюса використовують учні ізраїльських шкіл?
(Релігійні євреї прагнуть уникати християнської символіки і взагалі знаків, схожих на хрест. Наприклад, учні деяких ізраїльських шкіл замість знака «плюс» пишуть знак, що повторює перевернуту букву «т».)
3. Назвіть цифру, якій було побудовано пам’ятник в Угорщині. Від цього пам’ятника вимірюються всі відстані в країні  ( 0 , демонстрація фото)

ІІІ тур  « Творчий»
Кожна команда обирає собі художника . Капітан шляхом жеребкування витягує відповідну цифру. Художник має за 5 хв намалювати портрет людини, використовуючи лише вибрану цифру. Команди за цей час  повинні пригадати якомога більше пісень, в яких зустрічаються числа. За портрет максимальна кількість балів – 4 (враховується реалістичність, творчість), за кожну виконану пісню – по 1 балу. Пісні виконуються по черзі, без повторень.

ІV тур  «Хто точніше»
На кожне запитання обидві команди дають свій варіант відповідей. Чия відповідь більш точніша, та команда отримує 1 бал. Якщо відповідь точна – 5 балів.
  1. Орли можуть набирати висоту до … (7000 м. )
  2. Найбільша кількість зубів у звичайного садового слимака – до … (14175).
  3. Найвища серед Єгіпетських пірамід – це піраміда Хеопса, її висота становить… (146м – вища за 40-поверховий будинок)
  4. Максимальна вага страуса… (90кг)
  5.  Скільки кілометрів може подолати ластівка до місць зимівлі. (до 11000км)
                                        V тур «Відомі математики»
Відповіді до запитань знаходяться серед портретів.
1.                 Цей математик створив школу, у якій вважали, що у природі все узгоджується із числами (Піфагор)
2.                 Одна з праць цього давньогрецького математика називається «Лічба піщинок». Саме цьому вченому належать слова «Дайте мені точку опори – і я переверну Землю» (Архімед)
3.                 Він прославився під час франко–іспанської війни. Іспанські інквізитори вигадали дуже важкий шифр, який складався приблизно з 600 знаків і весь час змінювався і доповнювався. Завдяки цьому шифру войовнича та сильна на той час Іспанія могла вільно листуватися з супротивниками французкого короля навіть у самій Франції, і це листування залишалося нерозгаданим. Розповідають, що цей математик, протягом двох тижнів поряду дні і ночі провів за роботою, все ж таки знайшовши ключ до шифра. Після цього несподівано для іспанців Франція стала вигравати один бій за іншим. Будучи впевненими, в неможливості розгадати спосіб тайнопису людьми, іспанці звинуватили Францію перед папою римським та інквізицією в проказах диявола, а вчений був звинувачений у союзі з дияволом та присуджений до спалення на полум’ї. На щастя для науки він не був виданий інквізиції. (Вієт)

V тур «Найкмітливіший»
Командам пропонується розшифрувати ребуси. За кожен розшифрований ребус – 4 бали.

Підсумок змагань
Журі оголошує результати. Привітання переможців. Заключне слово.
Ось і закінчилась наша подорож у світ чисел. Сподіваюсь, що після змагань у вас з’явиться ще більший інтерес до математичних таємниць, загадок та історичних цікавинок.






3 коментарі: