16.01.16

Аксіома успішного навчання

              
 Понад 2400 років тому Конфуцій наголошував:
     
                                                        Те, що я чую, я забуваю.
                                                            Те, що я бачу, я пам’ятаю.
Те, що я роблю, я розумію.

Дещо змінивши слова видатного китайського філософа, можна сформулювати кредо інтерактивного навчання:

Те, що я чую, я забуваю.

Те, що я бачу й чую, я трохи пам’ятаю.

Те, що я чую, бачу й обговорюю, я починаю розуміти.

Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю,  я набуваю знань і навичок.

     Коли я передаю знання іншим,  я стаю майстром.


Ця "аксіома успішного навчання" залишається актуальною і нині: із того, що ми вивчаємо - засвоюємо (пам’ятаємо) приблизно
10% того, що читали;
20% того, що чули;
30% того, що бачили;
50% того, що чули і бачили;
70% того, що самі говорили;
90% того, що ми говоримо, коли робимо справу.

Пам'ятайте про це, коли готуєтесь до уроків та виступів.

Немає коментарів:

Дописати коментар