28.11.15

Впровадження в практику роботи педколективу досягнень сучасної педагогічної науки



(співдоповідь Миронцова Т.О.)
При підготовці педколективу до реалізації науково-методичної проблеми школи, яка включає в себе як складову – впровадження в практику роботи педколективу досягнень сучасної педагогічної науки, ми, члени методичного об’єднання природничо-математичного циклу, визначили основні завдання  та етапи методичної роботи, пов’язані з цим питанням:
• попереднє опрацювання науково-методичної літератури, періодичної педагогічної преси;
• залучення педпрацівників до роботи в обласних, районних методичних формуваннях;
• організація системної роботи педпрацівників над індивідуальною проблемою, спорідненою проблемі школи.
• використання активних форм методичної роботи з педагогічними кадрами:
-              методичних оперативних нарад (“Про завдання методичних об’єднань та вчителів школи по роботі над єдиною науково-методичною проблемою навчального закладу”);
-              оглядів досягнень наслідків діяльності вчителя за напрямками:
“Мій кабінет”;  “Мої уроки”;  “Моя робота з батьками”.
-              педагогічних інформацій;
-              творчих звітів вчителів;
-              предметних тижнів тощо.
• вивчення та узагальнення досвіду роботи педагогічних працівників.
·       визначення актуальних проблем методики викладання шкільних дисциплін, основних форм і напрямків активізації пізнавальної діяльності учнів у позаурочний час;
·        обмін досвідом ефективної педагогічної діяльності;
·        взаємовідвідування відкритих уроки та позакласних заходів;
·        організація роботи з новими підручниками ;
·        участь у атестації педпрацівників;
·        вивчення, узагальнення, пропаганда перспективного педагогічного досвіду;
Основними формами роботи нашого методичного об’єднання є лекції, доповіді, виступи, повідомлення, інформації, звіти (про результативність дослідження індивідуальної науково-методичної теми, самоосвітньої діяльності, результатів підвищення кваліфікації накурсах) та ін.
останнім часом в роботі членів природничо-математичного циклу поширення набули: круглі столи, семінари, методичні турніри, презентації (творчого досвіду, педагогічних новинок), методичні оперативки тощо. Методичні оперативки є традиційною формою підвищення наукового, фахового рівня педагогічної діяльності, попередження можливих помилок, виправлення допущених недоліків у роботі педпрацівників Ефективність даної методичної форми в сільській школі полягає в тому, що вона займає мало часу, може проводитись до уроків, після уроків, під час великої перерви; дозволяє обговорити питання, які неможливо передбачити заздалегідь. Доцільність їх проведення диктується виробничою необхідністю. основним змістом їх роботи є:
·        оперативне ознайомлення педколективу з директивними, нормативними документами, наказами, інструктивно-методичними листами, положеннями, інструкціями Міністерства освіти і науки України, обласного управління освіти і науки, інституту післядипломної педагогічної освіти, районного відділу освіти;
·        ознайомлення з інноваційними технологіями, навчання та виховання, ППД;
·        інформування членів педколективу про нові науково-методичні посібники, педагогічні періодичні видання, нові навчальні програми, підручники;
·        розгляд поточних навчально-виховних завдань планування роботи методичних формувань, навчально-виховної роботи школи, підготовка та організація проведення методичних заходів, ведення шкільної документації, підготовка до державної підсумкової атестації, моніторингу, організація роботи гуртків (предметних, за інтересами) , проведення олімпіад, конкурсів тощо;
·        заслуховування інформації про стан навчально-виховної роботи в школі, класі, результати внутрішньошкільного контролю, моніторингу, про участь у методичних заходах, виконання доручень тощо.
Слід зауважити, що важливою формою підвищення науково-методичного фахового рівня вчителя, на мою думку,  є самоосвіта. Педагогічна самоосвіта – це цілеспрямована і планомірна, безперервна і усвідомлена самостійна робота вчителя, спрямована на підвищення своєї професійної кваліфікації на протязі всієї його практичної педагогічної діяльності. Якщо вчитель не буде самовдосконалюватись – його робота буде передбачуваною і нецікавою для учнів.
Отже, майже всі форми роботи пов’язані з практичним показом професійних умінь вчителя. Тому значення відкритих уроків, позакласних заходів та взаємовідвідування уроків у системі методичної роботи в школі надзвичайно велике не лише для молодого спеціаліста, але й для будь-якого досвідченого вчителя.  Яким би не був відкритий урок чи позакласний захід , він завжди демонструє показ нового, хоч маленького педагогічного, але власного відкриття. Адже, незалежно від стажу роботи чи досвіду, кожен учитель має свій індивідуальний підхід як до форм, методів проведення уроків так і до способів активізації пізнавальної діяльності учнів, залучення їх до навчального процесу, а найкращі, найрезультативніші підходи повинні набувати поширення – ми всі маємо навчатись не лише у визнаних і досвідчених педагогів, але й один у одного.


Немає коментарів:

Дописати коментар