12.12.15

Ефективність уроку – результат активної діяльності школярів

Принцип активності дитини в процесі навчання був і залишається одним з найважливіших у дидактиці. Сучасна дидактика, звертаючись до ігрових форм навчання, справедливо вбачає в них можливість ефективної організації взаємодії педагога й учнів, продуктивної форми спілкування з елементами змагання, що сприяє зацікавленості у вивченні будь-якого предмета. Доцільність використання гри полягає в тому, що в її процесі учні самостійно, невимушено набувають нових знань, активно допомагають один одному. Але не завжди  елементи гри можуть принести позитивний результат, адже слід враховувати психологічну атмосферу учнів класу, їх взаємовідносини і впроваджувати дуже обережно ті моменти ігрової діяльності, в яких явно простежується змагання за лідерство.
Елементи гри не повинні заповнювати весь простір навчальної діяльності, оскільки навчання не сприйматиметься учнями на належному рівні, не всі учні в процесі гри зможуть проявити себе. Тож для підвищення активної діяльності на уроках, вчитель має також залучати до роботи і слабких учнів, яких дуже важко зацікавити навіть в процесі гри. В таких випадках можна створити ситуацію, в якій для розв’язання однотипних завдань, учні по черзі виходять до дошки, вибирають приклад із запропонованих, і намагаються його розв’язати,  сильніші ж учні в цей час можуть працювати над додатковими завданнями. Як засвідчує практика, навіть сильнішим учням цікаво спостерігати за тим, з яким задоволенням слабкий учень у дошки розв’язує задачу. А якщо такий учень з місця намагається підказати своєму товаришу-однодумцю правильну відповідь, то вчителю, не зважаючи на порушення дисципліни, буде приємно – адже вони працюють, їм цікаво!

В.О.Сухомлинський зауважував, що треба «дати дітям радість праці, радість успіху в навчанні, пробудити в їхніх серцях почуття гордості, власної гідності». Реалізуючи таку заповідь на практиці, можна побачити, як засяють очі дітей, коли вони отримають за свою працю винагороду у вигляді гарної оцінки, саме гарна оцінка була, є і буде одним із основних стимулів навчання, але лише в тому випадку, якщо ця оцінка була чесно зароблена дитиною.

Немає коментарів:

Дописати коментар